Rust roest niet. - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu Rust roest niet. - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu

Rust roest niet.

Door: H en a

Blijf op de hoogte en volg Hilhardt en Adri

18 Juli 2019 | Nederland, Barneveld

Afgelopen maandag van Assisi naar naar Cantaluppe gefietst. Een korte afstand door de vallei van Umbrie. Onderweg St Maria degli Angeli bezocht. We wilden de kathedraal wel bezoeken maar er stonden 2 soldaten met grote schietijzers te controleren. Daar zouden wij vast niet kunnen passeren. Ineens gingen ze iets anders doen.... bellen, rondhangen... Hoppa, wij naar binnen in onze fietskleding. Een kathedraal over een eeuwenoud kerkje gebouwd , een rozentuin..... schrik.... mijn fiets staat niet op slot. In looppas naar de fiets en gelukkig staat hij er gewoon. Wie wil er nou ook een fiets met zoveel bende er op pikken?
In Cantaluppe komen we op een aangename kleine camping terecht. 3 Plekken en een zwembad, hoe kan je het beter krijgen? 'S Avonds eten we bij de boer. Lekkerrrr, antipasti, primo, secundo en dolce. Ze konden ons naar de tent rollen! Dat deden we dus nog 2 keer. De tweede avond was er familie op bezoek, maakt niks uit, wij gewoon er bij aan tafel. En 3 keer was alles vegetarisch, iedereen solidair met ons. Al met al een ware culinaire belevenis bij Fabiola, Jeancarlo en Lorenzo in giardino degli elphi. Dinsdag wel even naar Montefalco geklommen. Montefalco wordt het balkon van Umbrie genoemd omdat je daar meer dan de helft van Umbrie kan overzien.
Woensdag een relaxdag aan het zwembad, even een boodschapje in Cannara, je moet de rest van de dag toch ook eten en drinken.
Nu hebben we onze tent opgeslagen in Massa Martana, ook weer een agriturismo camping. Overal zie je agriturismo, zo ongeveer iedere boer doet het er bij. Deze is wel weer heel bijzonder. We zijn de enige kampeerders. Beetje vergane glorie, achterstallig onderhoud. We douchen in een badkamer die van iemand privé is. Ik voel me daar niet helemaal senang bij. Er staan ook huisjes op het terrein. 1 er van werd vanmiddag bezocht door een man en een vrouw, ze kwamen apart en gingen apart.......apart. Kan er wel een verhaal bij verzinnen.

• 18 Juli 2019 - 17:55

Eva, Peter En Mica :

Wat een leuk verhaal weer. Zo te lezen genieten jullie!!

• 18 Juli 2019 - 18:27

Anja:

Wat ern geweldig verhaal weer. En die mensen in dat huisje Haha! Hoeren, snoeren, taxi rijden...

• 19 Juli 2019 - 07:27

Aafke En Jan:

Jullie maken wel wat mee. Heel bijzonder. Jullie zien er goed uit, dus Rome zal geen probleem zijn. Veel plezier nog.
    Liefs van ons.

• 19 Juli 2019 - 11:53

Michiel En Biantha :

Heel veel plezier de laatste dagen nog, geniet ervan. En tot snel. Liefs ons xx

• 20 Juli 2019 - 08:40

Esther Wakker:

Hallo lieve mensen,
    Het is hier zeikweer dus een heerlijk moment om al jullie verslagen en foto’s te lezen en te kijken. Daar wordt je dan weer