Siamo ancora a Roma!! - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu Siamo ancora a Roma!! - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu

Siamo ancora a Roma!!

Door: H en a

Blijf op de hoogte en volg Hilhardt en Adri

21 Juli 2019 | Nederland, Barneveld

We zijn er weer, het klimmen en zwoegen zit er op! De afgelopen vier dagen waren best zwaar, de hoogteverschillen, de hitte, het slechte wegdek, de voorbij razende auto's. We hebben het toch gered en ondanks alles ook genoten! Het uitzicht, de contacten, de geuren, de soms exotische vogelgeluiden, het koele drinken en eten, de douche na afloop, Heerlijk met een hoofdletter!
Op vrijdag kwamen we in Amelia aan, het oudste ommuurde stadje van Italië, gebouwd rondom een heuveltop. We kwamen er vroeg in de middag aan en hadden alle tijd om het te bekijken. Onze slaapplek in de jeugdherberg bleek een oude gevangenis. Fabricio was de beheerder en hij wilde graag voor ons koken. We waren de enige gasten dus hij had alle tijd voor ons. Het kwam al gauw op politiek. We oefenen ons italiaans behoorlijk. Toch bijzonder om in zo'n cel te slapen. Wat hebben de mensen gedacht die daar zaten, waar zaten ze gevangen voor?
De volgende ochtend lopend door de steile Romeinse straatjes naar beneden en op de fiets richting Orte. Weer de hele dag op en neer, maar we komen lekker vroeg in Civita Castellana aan. Fabricio heeft daar een adres voor ons geregeld. Prima plek! We kunnen in deze omgeving namelijk niet kamperen omdat er geen campings zijn.
Vandaag vroeg vertrokken om de warmte wat voor te zijn. We wilden kamperen in Prima Porte. Helaas, die camping is gesloten. Dan toch maar door naar Rome. Was wel een colaatje voor nodig om nieuwe moed te krijgen. Nu staan we op een camping in Rome, aan de rand. Morgen fietsen we naar de St Pieter, dat is uiteraard het echte eindpunt. Er komt nog een foto van, beloofd!!

Liefs van ons.

Geweldig. Een prestatie!
    Hartelijke groet.

• 22 Juli 2019 - 15:53

Jan En Aafke:

Fantastisch lieve mensen! Geniet nu maar van Rome!
    Nu ook lekker uitrusten en genieten. Goede dagen nog en tot ziens!

• 23 Juli 2019 - 06:57

Anja:

Onwijs knap van jullie!
    Ondanks de ‘oude’ botten (grapje) toch maar gedaan.
    Nu maar genieten van de oude stad, voordat je naar huis gaat.
    Liefs, Anja

• 23 Juli 2019 - 12:45

Engelien:

Fantastisch zeg, wat een prestatie van jullie.

• 24 Juli 2019 - 04:34

Ellen:

Wat een prachtige plaatjes en wat een mooie reis. Volgens mij zijn jullie nu in Rome! Veel plezier nog.

• 24 Juli 2019 - 04:44

Jan:

Een prestatie, voor de tweede keer naar Rome fietsen..
    Geniet van de stad (en omgeving)..
    We zijn nu al benieuwd naar jullie reisverhalen..
    Greetz,
    Jan en Wlma

• 24 Juli 2019 - 05:30

Annemarieke:

Dag Adri en Hilhardt, klinkt allemaal fantastisch en ziet er ook fantastisch uit. Ik moet nog maar veel Nederlandse bergjes gaan oefenen! Veel plezier nog in Rome en tot gauw ziens.

• 24 Juli 2019 - 07:34

Liselotte En René:

TOPPERS!!! You dit it

• 24 Juli 2019 - 11:13

Michiel & Biantha:

Wat heerlijk om dit te lezen en de foto's te bekijken. Wij willen nu alweer terug, haha. Heerlijk! Nu waarschijnlijk (alvast) richting het vliegveld. Tot zaterdag. Liefs ons xx

• 24 Juli 2019 - 12:57

Monique Rosbergen: