De eerste klim de Apenijnen in. - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu De eerste klim de Apenijnen in. - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Hilhardt en Adri Brul/denDunnen - WaarBenJij.nu

De eerste klim de Apenijnen in.

Door: H en a

Blijf op de hoogte en volg Hilhardt en Adri

11 Juli 2019 | Nederland, Barneveld

Vandaag flink geklommen om in Ponte Messa te komen. Het ging heel goed, de conditie is in orde. Het landschap veranderde heel snel van de vlakke Povlakte naar de bergen van de Apenijnen.
Afgelopen zondagavond gezellig gesproken met Pjotr, een alleen reizende Pool, die graag wat contact wilde.
Maandagochtend vonden we met moeite de goede weg uit Ferrara. Weer heet en eindeloos lange wegen brachten ons uiteindelijk naar een agritorismo in Anita. Onderweg hadden we het gevoel naar het einde van de wereld te fietsen. De agriturismo was een rommelig geheel met een loslopende herdershond! Ondanks die hond en de vele muggen hebben we ons toch gered! Op maandag werd er niet gekookt, tijd om ons noodrantsoen aan te breken. Stekker van waterkoker paste niet in de stopcontacten, het eten dus gewoon met heet water uit de kraan gemaakt en helaas geen thee. S' nachts hevig onweer boven de Commacchio, het leek wel een vuurwerkshow. Hilhardt sliep lekker door.
De volgende ochtend over een dijkje langs honderden flamingo's naar het veer over de Reno dat ons naar S. Alberto bracht. We konden daar ontbijten en eten voor de rest vd dag kopen. De mevrouw vd bakkerswinkel, die net zo hoog was als ze breed was kwam op een verhoging om boven de toonbank uit te komen. Met haar groezelige handen deed ze wat broodjes in een zak. Ik denk daar dan tussen de middag niet aan. 'S middags door een prachtig natuurgebied le Pineta di Classe en dan ineens zijn we aan de Adriatische kust. We slaan onze tent op in Cesenatico, net op tijd. Er breken enorme buien los. Het tentje doet het goed! De volgende ochtend weer buien. Wij in een bar aan de cappuccino terwijl de was wordt gedaan. Het weer klaart op en uiteindelijk zitten we zelfs nog aan zee, toch nog een geslaagde was/rustdag!
Nu zitten we dus op een luxe camping in Ponte Messa. Morgen de rest van de klim waarna we in Sansepolcro aan hopen te komen.
Liefs van ons aan alle lezers!

• 11 Juli 2019 - 17:53

Aafke Wakker:

Fijn dat het jullie goed gaat. Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Veel succes met de beklimmingen! Daar moet ik niet aan denken.
    Lieve groeten van ons.

• 11 Juli 2019 - 18:04

Helmy :

Wat 'n belewenis! Mooi foto's! Veel liefs.

• 11 Juli 2019 - 21:57

Hannie:

Ik bewonder jullie enorm.
    Wat een avontuurlijke vakantie! Schitterend.
    Erg leuk om met jullie te “volgen”.

• 12 Juli 2019 - 05:37

Liselotte En René:

Wow bikkels!! Zooo knap, trots op jullie!

• 12 Juli 2019 - 06:49

Joke Brul:

Hard werken betekent toch ook beloond worden met lekker eten!
    Hopelijk vandaag een lekkere pizza

• 12 Juli 2019 - 07:31

Michiel & Biantha :

Toppers!! Dikke kus ons xx

• 12 Juli 2019 - 13:46

Monique Rosbergen:

Groot gelijk hebben jullie. Af en toe een beetje luxe is niet verkeerd. Succes en dikke kus van ons beiden!

• 12 Juli 2019 - 17:47

Ans Faulhaber:

Wat een reis hebben jullie al achter de rug zeg knap hoor.Nu lekker genieten op de luxe camping nog heel veel plezier groetjes van Ons

• 12 Juli 2019 - 18:52

Engelien:

Wat knap van jullie.
    Heuvel op en af. Top hoor.
    Succes verder.
    Leuk om dit weer te lezen, wat jullie meemaken en zien. Gr. Ons.

• 13 Juli 2019 - 14:34

Rob W:

De laatste dagen het weer in Italië in de gaten gehouden en geregeld aan jullie gedacht, terwijl we in Arnhem in de ligstoel lagen te genieten van een zonnetje dat geregeld achter de wolken vandaan kwam om ons luie gemoed te strelen. Ons bijna dagelijks fietstochtje van pakweg 30 km. over gebaande paden staat in schril contrast met jullie inspanningen en voelt als kleuterwerk. Daar komt nog een gevoel van burgerlijke gezapigheid bij als ik het onderweg minzaam groeten van 'n enkeling afzet tegen jullie belevenissen. Tsja, dan ga ik eenmaal thuisgekomen maar weer liggen in mijn luie stoel en sluimer weg naar verre oorden vol avontuur en spannende heldendaden waarmee ik mijn gezapig bestaan aan flarden droom.....

Succes met het voltooien van jullie realiteit die uitmondt in een geweldige belevenis!

• 13 Juli 2019 - 16:19

Ellen:

Lieve Adri en Hilhardt,
    Ik lees jullie verhalen met veel plezier. Ik weet nu uit ervaring hoe zwaar het is. Knap wat jullie doen. Geniet ervan!
    Dikke kus!

• 16 Juli 2019 - 18:37

Anja:

Mooie verhalen! Brrr...die groezelige handen en dat brood